Hamar Soroptimistklubb

Hamar Soroptimistklubb ble stiftet den 13. mai 1956 og var klubb nr. 21 i Norge. Charterfesten ble holdt på Høsbjør hotell i Furnes. Charteret ble overrakt av daværende føderasjonspresident dr. HJM Panthaleon van Eck, fra Haag, Nederland. Mary Barrat Due, medlem av Oslo Soroptimistklubb var fadder for Hamar Soroptimistklubb.

Mary Barrat Due hadde på et møte den 30. oktober 1955 kåsert for 20 yrkeskvinner om soroptimismen. Hun virket så overbevisende at de fleste av kvinnene fikk lyst til å bli med, selv om de på forhånd var svært skeptiske og tvilende. På samme møte valgte de også et interimstyre.

Vår visjon: Samarbeid - samhold - utvikling og gjøre hverandre gode

Brosjyre 2024

Oppsummering av klubbens aktiviteter de siste 10 årene(2006-2016)

Hamar Soroptimistklubb har for tiden 14 medlemmer som er bosatt i Stange, Hamar og Ringsaker kommuner.

Vi møter en gang i måneden og møtes vanligvis den tredje tirsdag i måneden.

Møtene holdes i Bryggeriet Arena, Torggata 131 A. Noen av møtene foregår på andre steder, i forbindelse med bedriftsbesøk o.lign.

Hamar Soroptimistklubb har følgende organisasjonsnr. 993 617 458

Følg oss på Facebook